Værdier og målsætning

Stilling Skoles overordnede målsætning:

"Stilling Skole skal være lokalområdets skole og kulturelle centrum, hvor vi tager udgangspunkt i elevernes og medarbejdernes engagement for at nå et højt niveau for læring og trivsel."

Skolens 5 værdier:

- Fællesskab

- Nysgerrighed

- Ordenlighed

- Livsduelighed

- Engagement

Skolens pædagogiske profil:

Stilling Skole er en dansk folkeskole hvor vi prioriterer såvel barnets faglige som sociale og personlige udvikling.

Stilling Skole går på to ben – et læringsben og et trivselsben.

Læring er en livslang proces, og på Stilling Skole forstår vi læringsbegrebet som et begreb, der udvikles individuelt og i fællesskabet. Vi fokuserer på elevens faglighed og progression samt på relationer i forskellige sammenhænge.

Det er vores mål at sikre det højest mulige faglige og dannelsesmæssige læringsudbytte hos eleverne.

Trivsel er den grundlæggende faktor, der folder sig ind og ud i hele skolens arbejde. Trivsel er et fælles ansvar, der omfatter sociale relationer, kulturelle normer og værdier i det fællesskab, som udgør skolens identitet.

Formålet er, at alle på skolen trives, og at alle aktivt bidrager til en god trivsel.

På Stilling Skole anser vi trivsel som en forudsætning for læring, dannelse og det gode skoleliv. Skolen er et fællesskab, som elever, ansatte og forældre trives i, fordi de er en værdifuld del af et velfungerende fællesskab.

På Stilling Skole handler det om børnene