Kantine og Smiley

Se nedenstående link fra Fødevarestyrelsen - Nyt smileymærke erstatter kontrolrapporten.

smiley

Mælk, madpakker og sund kantinemad

For 0. til 7. klasse foregår den daglige frokost i klasselokalet. I de yngste klasser, begynder man lidt tidligere på, at spise. Det er skolens ønske, at børnene i vid udstrækning har madpakke med hjemmefra. Det er godt for børnene, og det er en lettelse for lærerne, idet indkøb fra kantinen kan optage megen tid, som var bedre anvendt til undervisning.

Som supplement til madpakken har skolen en elevkantine, hvor eleverne kan købe mad.

Udbuddet af mad og drikke, der serveres for elever i kantinen, i Soffen og på klubben, lever op til de officielle kostråd i Danmark. Personalet arbejder vedholdende på at få børnene til at købe og dermed spise sundt.

Alle børn på skolen kan tilmelde sig skolens mælkeordning, som organiseres af elevkantinen.

Vi har nogle klare ønsker til den mad og de drikkevarer, som eleverne har med i skole:

-Undlad sukkerholdige ting og fyld i stedet madkassen med rugbrød, groft brød, kødpålæg, grønt og frugt. På den måde får børnene det bedste energitilskud og dermed overskud til indlæring.

-Undlad fuldstændig, at sende saftevand, sodavand og slik med børnene i skole. De har i bedste fald slet ikke brug for det og i værste fald skader.

• fordi eleverne bliver urolige og ukoncentrerede af sukkeret
  • fordi sukkeret feder
  • fordi sukkeret skader tænderne.

På Soffen får børnene et eftermiddagsmåltid bestående af frugt/grønt og brød, med mindre forældrene har fravalgt dette.

Kantinepriser.docx_.pdf

Smiley.pdf