Trafik

Skoleelever går eller cykler til skole. Det er undtagelsen, at de skal transporteres i bil af forældrene.

Det er i det hele taget Stilling Skoles mål at nedbringe antallet af biler omkring skolen både af hensyn til trafiksikkerheden og miljøet.

For at sikre gode trafikvaner og opmærksomhed på farerne i trafikken, undervises der i trafik på skolen.

Eleverne skal placere deres cykler ved Baldersvej, ved Gramvej, ved Soffen eller i skolens cykelkælder.

I de tilfælde hvor børnene alligevel har behov for at blive transporteret til skole i bil af forældrene, sker afsætning af eleverne i "Kys og kør" ud for Soffen inden kl. 7.30 eller i "Kys og Kør" på Baldersvej mellem kl. 7.30 og 8.30.

Er det nødvendigt at parkere bilen på skolens parkeringsplads inden kl. 7.30, sker dette uden for de parkeringspladser, der er markeret ”Personaleparkering”. Personalet benytter de første parkeringspladser foran skolen.

På Baldersvej er der mulighed for af- og påsætning af elever, men ikke parkering mellem kl. 7.30 og 8.30.

Skolepatruljen virker på Gramvej og på Skanderborgvej. Skolepatruljen har ingen formel myndighed. Skolepatruljen består af frivillige elever fra skolen. Derfor er det vigtigt, at forældre og elever forstår at respektere skolepatruljens anvisninger.

Lad de yngre børn gå to eller tre sammen til skole. Og lad familierne skiftes til at følge dem i begyndelsen.

Alle elever på cykel bør anvende cykelhjelm.

Står eleverne op i god tid sammen med forældrene, har de god tid til selv eller sammen med forældrene at gå eller cykle til skole.

Se yderligere under Rådet for Sikker trafik: https://www.sikkertrafik.dk og Stilling Skole trafikpolitik.