Åben skole

Stilling Skole fokuserer på den åbne skole som en naturlig del af undervisningen og fritidstilbuddet gennem inddragelse af samarbejdspartnere fra det nære idræts-, kultur-, forenings- og erhvervsliv.

I alle sammenhænge forsøger vi at skabe god samarbejdsrelationer til andre institutioner og foreninger for at variere og inspirere vores læringsmiljøer.

Stilling Skole har en partnerskabsaftale med Kulturskolen om fælles koncerter, Kulturpakker og Kulturcrew.

Vi har et tæt samarbejde med Stilling IF, som anvender vores lokaler i aftentimerne, når skolen ikke selv har brug for lokalerne. Vi har et særligt samarbejde med SIF Håndbold omkring Håndboldkaravanen og Håndboldstævne i skoletiden. Derudover har vi et fast samarbejde med Skanderborg Roklub.

Vi tror på, at disse aktiviteter kan motivere børnene til i en tidlig alder at få øjnene op for de fællesskaber og mulighed for bevægelse, som det frivillige idrætsliv tilbyder.

Vi samarbejder desuden med Dansk Skoleidræt om deltagelse i forskellige turneringer og events.

Vi har et tæt samarbejde med dagtilbuddene i lokalområdet, hvor vi bl.a. arbejder sammen om at iværksætte fælles indsatser, som kan sikre en god overgang fra dagtilbud til skole.

Der er mange erhvervsvirksomheder i vores lokalområde. Medarbejderne inddrager virksomhederne, når det er relevant. Det kan ske i form af virksomhedsbesøg eller besøg fra virksomheder på skolen, hvor virksomhedens medarbejder fungere som særlig ressource/gæsteunderviser inden for et bestemt område.