Skole og Fritidstilbud, én helhed

Skole og Fritidsdel som én helhed:

Grundlæggende er Fritidsdelen en del af hele institutionen ”Stilling Skole”. Når vi siger ordet ”Stilling Skole” mener vi altid det hele, både skolen og fritidsdelen! Det betyder i praksis, at vi har samme ledelse, samme bestyrelse, samme fælles vedtagne værdier og samme vision. Vi ser og forstår Stilling Skole som en helhed. Pædagogerne, der arbejder med børnene i skolen, arbejder videre med børnene i fritidsdelen. Viden og erfaring om børnenes udvikling bruges både i skolen og i Fritidsdelen. Frugterne af helhedstankegangen ligger netop her. Den viden og erfaring, man som forældre har om sit barn, deles med skolen (og dermed også med fritidsdelen) for, at vi sammen kan støtte vores børn i deres udvikling.

Fritidsdelen fremmer en kultur iblandt børn, unge og voksne, hvor man taler om det der lykkes og det der er svært. Vi vil have et udviklende fællesskab hvor vi lærer sammen, samtidigt med vi har det sjovt. Fritidsdelen er kendetegnet ved at børnene/de unges frie valg, derfor trænes børnene/de unge i at tage ansvar og selvstændighed ind i et fællesskab.