Indskrivning

Indskrivning til børnehaveklasse i Skanderborg Kommune i skoleåret 2024/25.

Børn født i 2018 skal begynde i børnehaveklasse i august 2024.

Børn, der er født i 2017 og har fået udsættelse af skolestarten, skal også indskrives nu, så de kan starte i børnehaveklasse i august 2024.

Nærmere information om skolestarten fremsendes af distriktsskolerne til forældre til børn født i 2017 og 2018.

Skanderborg Kommune gennemfører digital indskrivning via hjemmesiden www.indskrivning.dk, hvor forældre ved hjælp af NemID kan indskrive deres barn på den lokale distriktsskole samt evt. indmelde barnet i skolefritidsordning.

Hvis dit barn skal starte på privat- eller friskole, skal du selv indmelde barnet på skolen, men du skal også registrere det på www.indskrivning.dk, så kommunen ved besked om jeres skolevalg.

Hvis I har ønske om optagelse på en anden skole end distriktsskolen eller ønske om udsættelse af skolestarten, skal dette også registreres på www.indskrivning.dk. Nærmere information herom kan fås hos distriktsskolen samt på www.skanderborg.dk/skoler.

Indskrivningen skal foretages i januar 2024.

Yderligere oplysninger om indskrivningen kan fås hos de enkelte skoler